Попри те, що такі впливові люди, як Джон Мюллер з компанії Google, запевняють буцімто кількість слів та символів не є фактором ранжування для пошукової системи, професійні оптимізатори знають — це не зовсім так. Якщо звернутися до SEO-спеціаліста, щоб він підготував технічне завдання для копірайтера, ви помітите, що на кожен текст буде своя рекомендація по розміру.
З огляду на цю ситуацію виникає питання: навіщо дотримуватися певної кількості символів, якщо в інструкціях самих пошукових систем не зазначена точна кількість знаків? Ствердної відповіді на це питання не існує, оскільки розмір конкретної статті залежить від безлічі факторів, про які ви дізнаєтесь у цьому матеріалі.
Чому розмір тексту має значення?

Якщо вірити рекомендаціям Google, кількість знаків у статті не має значення, але існує безліч інструментів, які на основі аналітичних даних дають рекомендації стосовно оптимального розміру тексту на сайті. Прикладом подібних сервісів є Yoast та Clearscope.
Кількість слів або символів має непрямий вплив на те, як пошукова система ранжуватиме ту чи іншу сторінку чи весь сайт в цілому. Обумовлено це тим, що збільшений розмір тексту дозволяє інтегрувати в нього більшу кількість ключових слів, особливо з «довгим хвостом». А саме вони мають найбільший конверсійний потенціал.
Як дізнатися, скільки слів потрібно для статті?
Не існує правила, яке б регламентувало обов’язкову кількість знаків статті з точки зору SEO-просування. Однак на основі зібраної семантики ключових слів, аудиту контенту конкурентів та аналізу аналітики наявного на сайті тексту можна встановити найкращий об’єм майбутньої статті для сторінки.
Почніть з ключових слів
Ще на початку розвитку пошукових систем та SEO-просування існувало правило: один ключовий запит — одна стаття. Проте, якщо писати текст виключно виходячи з цього правила, вийде, що весь контент буде занадто коротким. Відповідно, в ньому не будуть включені так звані «ключові слова з довгим хвостом», які просувають сайт в ТОП-10.
Щоб досягти високих позицій пошукової видачі, необхідно зробити матеріал об’ємним, здатним сповна охопити тему. Задля цього важливо максимально наситити його ключовими словами.
Наприклад, довгими варіантами для запиту “Велосипед” можуть бути “Велосипед гірський” чи “Велосипед з батьківською ручкою”.
Зверніть увагу на конкурентів
Аналіз конкурентів по ключовим словам – важливий етап SEO-просування, який дозволяє виявити та інтегрувати у свій проєкт рішення конкурентних компаній. Окрім цього, можна встановити оптимальний об’єм тексту для конкретного запиту. Тому, якщо ви не знаєте, якого розміру потрібно робити текст для статті чи сторінки на сайті, подивіться на конкурентів та напишіть аналогічного або більшого об’єму.
Ціль ключового запиту
Ціль вибраного запиту не менш важлива, ніж його значення. Аби визначити оптимальний розмір тексту, необхідно поставити себе на місце відвідувача сайту. Наприклад, для запиту “купити ноутбук” не потрібно публікувати текст великого розміру, описуючи, як обрати комп’ютер, оскільки людина вже визначилась та просто хоче придбати техніку по вигідній ціні.
Проте, якщо замість комерційного запиту взяти інформаційний, отримуємо інший сценарій. Наприклад, якщо візьмемо запит “як обрати ноутбук?”. Тут потрібно максимально детально описати всі етапи та особливості підбору комп’ютера, відповідно об’єм тексту статті буде значно більшим, адже неможливо описати всі нюанси у двох абзацах.
Додаткові фактори, які впливають на ранжування сайту

Окрім розміру, на ранжування та місце сторінки у видачі впливають наступні фактори:
- Структура. Структурування тексту дозволяє не тільки читачам, але й пошуковим системам краще зрозуміти зміст. Тому для більш ефективного просування варто розбивати статтю на розділи та підрозділи. Окрім цього, слід називати теги заголовків таким чином, щоб під час індексування пошуковому роботу була відразу зрозуміла суть контенту.
- Якість інформації. Для досягнення топових позицій недостатньо тільки написати об’ємний текст, у якому вода воду поливає. Варто звернути особливу увагу на якість матеріалу і намагатися уникати інформації, яка не стосується основного змісту. Пошукові системи вже навчилися розуміти зміст абзаців, а не тільки окремих речень.
- Візуалізація контенту. Наявність фото та відео робить текст більш динамічнім. Такі статті краще сприймаються, оскільки читач не втомлюється від суцільного потоку букв. Також за допомогою мультимедійного контенту можна візуалізувати складні моменти змісту.
Залишилось тільки написати текст
Написати SEO-оптимізований текстовий контент значно складніше, ніж здійснити пошук релевантних ключових запитів чи визначити кількість знаків в статті. Автор повинен досконально розуміти аудиторію, для якої пише текст, знати її біль. Тому, якщо у вас немає досвіду у підготовці подібного контенту, краще довірити цю роботу професіональному копірайтеру.
Потрібен якісний копірайт чи рерайт для сайту, сторінки соціальної мережі – пишіть на телеграм (@web_content). Працюю з 2016 року, маю велике портфоліо. Спеціалізуюсь на написанні текстів на технічні теми.