
SEO-фахівці та власники сайтів повинні стежити за останніми тенденціями та розробками у пошукових системах. Але ці технології розвиваються швидше, ніж цього хотілося б. Наприклад, зростає популярність пошукової системи Bing та браузера Edge, наслідком якої є багатомільярдні інвестиції компанії Microsoft у розробку штучного інтелекту, а точніше у проєкт OpenAI та його продукт ChatGPT.
Поки не зрозуміло, як впровадження технологій ШІ позначиться на всій інтернет-індустрії, але SEO-фахівцям, копірайтерам, маркетологам слід готуватися до змін. Як мінімум, потрібно розуміти вплив штучного інтелекту на просування сайтів та способи оптимізації під нові умови.
Поточний стан ринку пошукових систем
На цей час Google домінує та займає понад 92% ринку, але Bing набирає обертів: його частка вже близько 2,98%. Браузер Edge також стає популярний – ним користується 5% інтернет-користувачів.

Звичайно, великий вплив на популярність Edge має той факт, що він за умовчанням встановлений в операційній системі Windows 10/11. Крім цього, він заснований на тому ж движку, що й Google Chrome та підтримує аналогічні розширення. Тому пересічному користувачеві просто немає сенсу встановлювати ще один браузер.
Основним двигуном, який призвів до зростання числа користувачів Bing, є той факт, що це перша пошукова система, що реалізувала можливість отримання швидких відповідей, що генеруються ШІ. Як заявляють в Microsoft, кількість щоденних відвідувань сторінки пошуковика вже перевищує 100 мільйонів.
Ключові особливості Bing та Edge
Крім «живого» чату, Bing має й інші плюшки, які привертають увагу та покращують користувацький досвід відвідувачів. Наприклад, пошукова система пропонує візуальний пошук, який дозволяє знаходити зображення та відео, просто перетягуючи файли в поле пошуку. Edge відомий функціями конфіденційності, такими як запобігання відстеження та режим перегляду InPrivate.

Інтеграція Bing у бічну панель Edge лише посилює вплив сервісів Microsoft на ринок пошукових систем. А в міру підвищення релевантності результатів видачі кількість їх користувачів лише збільшуватиметься.
Зростання Bing та Edge означає, що SEO-фахівці повинні розглянути можливість розширення своєї контент-стратегії за межі традиційних пошукових запитів. Інтеграція Microsoft Bing + Chat та затребуваність програми Bing Mobile AI Copilot на всіх мобільних платформах демонструють, що користувачі шукають більш інтерактивний та персоналізований пошук. SEO-фахівцям слід подумати про створення контенту, оптимізованого для цих нових функцій пошуку, щоб охопити ширшу аудиторію.
Поради щодо оптимізації веб-сайтів для Bing та Edge
Щоб оптимізувати Bing, недостатньо просто зосередитися на дослідженні ключових слів і оптимізації контенту. Пошукова система Microsoft надає більшого значення соціальним сигналам, ніж Google. Це означає, що наявність сильної присутності у соціальних мережах може позитивно вплинути на рейтинг вашого ресурсу. Для фахівця це означає, що потрібно вибудовувати маркетингову стратегію пошукового просування та SMM таким чином, щоб вони були пов’язані та доповнювали одина одну.
Крім того, для покращення ранжування в Bing необхідно звертати увагу на локальний пошук. Пошукова система приділяє велику увагу результатам місцевих запитів.
Для досягнення успіху в просуванні сайту в пошуковій системі Bing саме час почати знайомитися з функціональними можливостями “Bing Webmaster Tools”, який є аналогом Google Search Console. Цей сервіс дозволяє відстежувати ефективність просування та виявляти проблеми у роботі сайту.

Майбутнє пошуку та SEO
Оскільки пошукові технології продовжують розвиватися, SEO-фахівці мають бути кроком попереду. Зростання голосового пошуку та штучного інтелекту вплине на стратегії SEO. SEO-фахівцям бажано зосередитися на створенні контенту, оптимізованого для голосового пошуку, та використанні ІІ для покращення взаємодії з користувачем.