Технічне завдання (ТЗ) — важливий інструмент, який надається замовником тексту копірайтеру. В цьому документові міститься важлива інформація стосовно того, яким повинен бути матеріал на виході. Окрім цього, він включає важливі технічні данні: ключові запити, частоту їх входження, водність та заспамленість. У деяких випадках замовник надає структуру тексту, зазначаючи, які заголовки повинні бути в статті.
Наявність ТЗ — ідеальний варіант співробітництва, але бувають ситуації, коли по тим чи іншим причинам цей важливий документ відсутній. В такому випадку в копірайтера є два варіанти: відмовитися від співробітництва або підготувати текст без технічного завдання.
Де шукати запити для статті?
Пошук релевантних ключових запитів — клопітлива робота, яка потребує наявності не тільки певних навичок, але й спеціального програмного забезпечення. Останнє, як правило, платне. Тому пошуком ключових запитів займаються SEO-спеціалісти, для яких це основа роботи.
Що ж робити копірайтеру, який вирішує зовсім інші задачі? Існують безоплатні сервіси, які допоможуть зібрати за короткий час пошукові запити для конкретної статті.
Перший такий ресурс — Google Trends, за допомогою якого можна виявити трендові пошукові запити. Наприклад, стоїть завдання написати статтю, яка стосується теми керамічної плитки. Щоб знайти трендові пошукові запити, вам знадобиться перейти на сайт https://trends.google.com та ввести відповідне ключове слово. Після цього перед вами буде графік динаміки популярності, а нижче – список зі схожих запитів.

Потрібно обрати лідери пошукової системи, а не ті, що в тренді, та скопіювати отриманий список ключовиків.

Варто зазначити, що Google Trends дозволяє знайти виключно ті запити, які вводяться користувачами однойменної пошукової системи. Для розширення пошуку скористайтеся Wordstat. Попри інший інтерфейс, принцип роботи цього сервісу схожий зі гугловським аналогом. Потрібно прописати запит та підібрати релевантні ключі.

Щоб полегшити процес копіювання, встановіть собі спеціальний додаток у браузер, наприклад, Wordstat Assistant від компанії Semantica.
Які пошукові запити варто обирати?
Щоб знайдені ключові слова не просто були розміщені в тексті, а працювали та приводили нових відвідувачів, слід звернути увагу на наступні правила їх відбору.
- Ціль запиту. Не варто використовувати комерційні ключові слова, якщо основна ціль — написання інформаційного матеріалу.
- «Довгий хвіст» в пріоритеті. Короткі запити найбільш конкурентні, тому вірогідність, що сайт зможе по ним успішно просуватися, малоймовірна. Слід обирати так звані ключі з “довгим хвостом”.
- Підказки допоможуть. Щоб охопити всі можливі варіанти ключових слів, не варто зупинятися тільки на використанні відповідних сервісів. За допомогою підказок, які розміщені внизу пошукової сторінки, можна суттєво збільшити вагу статті.
Підсумуємо
Відсутність технічного завдання ускладнює роботу копірайтеру, але не є причиною для відмови від замовлення. Так, доведеться взяти на себе частину роботи SEO-спеціаліста, проте це відмінна можливість підняти вартість внаслідок надання додаткових послуг.